Followers

FB Like

HUBUNGI RIZAL

Borang Pembelian

Name:
Email Address:
Phone Number
Preferred Banking Method
Poslaju Delivery
Address ( pastikan betul ) :
Items Code
Saya akan buat bayaran pada : dalam tempoh masa yg diberi (2 hari)
selepas tempoh masa yg diberi
tidak pasti bila
Adakah anda serius untuk membeli di sini dan sudah baca & faham terma syarat seperti tertera dibawah Ya
Tidak
Pertanyaan / Pendapat :

Click here to put a form like this on your site.

ni hau..

Thursday, March 17, 2011
salam,alhamdulilah saya sudah selamat kembali dari guangzhou,kadar tukaran untuk masa ini agak tinggi juga rm1=2.13 yuan,cuma yang tak berapa sedapnya air asia pula telah menaik kan had bagasi nya dari 46 yuan per kilo kepada 95 yuan per kilo,kebetulan timbang di hotel pula 'rosak' jadi agak terkejut juga saya bila sampai di baiyun airport dimaklumkan oleh kakitangan air asia bahawa had bagasi saya sudah terlebih 15kg,apalagi terpaksa la membayar 1425 yuan,bersamaan dengan rm710,aduh lepas tiket untuk sorang lagi kalau macam ni,toleh pada rakan-rakan di belakang kot-kot bole menumpang bagasi,tapi hampeh semua nya over load,apa nak buat,nak cepat punya pasal,bayar je la juga,ramai memang ramai juga penumpang orang kita tapi saya tak kenal,lagipun masing-masing buat muka ketat je,sebelum itu selama lima hari di guangzhou cuaca agak sejuk dari 8-13 celcius,mujur periuk nasi yang saya bawa dari rumah lengkap dengan beras dan segala macam makanan segera mencukupi jadi tak la susah-susah keluar menempuh kediginan,cuma bila lihat ahli rombongan yang lain kurang bekalan terpaksa juga ke kedai makanan muslim,memang agak banyak makanan muslim di sini,dari makanan muslim china hinggalah makanan muslim arabian,barang-barang yang dicari semuanya diperolehi syukur alhamdulilah jadi masa yang terluang dapatlah saya mencari barang-barang untuk perniagaan saya pula,hari pertama saya ke pusat borong pakaian di luar bandar guangzhou,memang agak ramai di tempat ini,padat sempit dan haruk- piruk,paling geram bila barang yang kita mahu tiada stok atau habis,untuk jalan dari satu kedai ke kedai yang lain memang agak jauh dan memerlukan kita berjalan jauh,sambil membawa barang yang di beli,sehari suntuk juga lah saya di sini,pusat borong di guangzhou semuanya di buka dari jam 10 pagi hingga 5 petang sahaja,kadang-kadang dua hari diperlukan untuk mencari dan mendapatkan barang-barang yang kita mahukan,seperkara lagi pekedai-pekedai di sini biasa nya tak membenarkan kita mengambil gambar di kedai mereka jadi hampir kesemua gambar saya rakam kan secara curi-
curi
                                               

gambar di kedai blouse kebetulan musim panas bakal tiba di china jadi banyak sangat stok-stok dan gaya terbaru








ni pula kawasan amik jersey dan baju kemeja serta t shirt








pasar sun glass dan cermin mata di guangzhou,memang

 murah gile yang tak tahan satu jenis kena amik 20 pasang











jamu selera di abdullah qinhai restaurant,halal dan sangat terkenal pada warga malaysia di guangzhou,kebetulan terserempak dengan rombongan dari malaysia,

0 comments:

Post a Comment